Vraag en Antwoord

  • Van wat voor textiel worden Hyggens-producten gemaakt?
    • Hoge kwaliteit textiel is onze prioriteit omdat wij het belangrijk vinden dat de klant zo lang mogelijk van zijn product kan genieten. Al onze producten worden vervaardigd uit textiel van gerenommeerde Europese producenten. In onze collectie bevinden zich vele stoffen die prestigieuze interieur-awards hebben gewonnen. Bij de keuze van het type stof vind je een beschrijving van de collectie, de samenstelling van de stof en de reinigingsmethode.
  • Worden de kleuren en patronen waarheidsgetrouw weergegeven op de website?
    • Wij doen ons best om alle stoffen op de Hyggens-website zo realistisch mogelijk weer te geven. Hun weergave kan verschillen per computerbeeldscherm of tablet.
  • Kunnen de producten worden gewassen?
    • De meeste van onze stoffen kunnen worden gewassen. Gedetailleerde reinigingsinstructies worden vermeld bij de keuze van de gegeven stof. Lees deze instructies aandachtig.
  • Waarin verschillen eenzijdige en tweezijdige bedspreien van elkaar?
    • De zogenaamde tweezijdige bedspreien worden aan beide kanten vervaardigd van decoratieve stoffen uit dezelfde collectie. Deze spreien zijn bedoeld voor mensen die hun slaapkamer willen verfraaien met een bepaald decoratief textiel, een keer in de ene kleur, dan weer in de andere, of met dezelfde stof aan beide zijden. Eenzijdige spreien worden genaaid van decoratief textiel aan de buitenkant en afgewerkt met een sierlijke voering aan de onderzijde. Deze voeringen zijn overigens ook van de hoogste kwaliteit stof. Ze onderscheiden zich van decoratief textiel door de uniforme structuur maar kunnen ook van zichzelf hoogwaardige slaapkamerdecoratie bieden.
  • Waarom kunnen in geval van een tweezijdige sprei geen decoratieve stoffen van verschillende collecties worden gecombineerd?
    • Wij raden af om decoratieve stoffen van verschillende collecties te combineren, omdat deze verschillen in textuur en dikte.
  • Wat voor kwaliteit hebben de decoratieve voeringen?
    • Alle decoratieve voeringen die wij toepassen, zijn vervaardigd uit gerenommeerd textiel dat kwalitatief niet onderdoet voor de rest van de collectie. De voeringen onderscheiden zich uitsluitend van decoratief textiel door de uniforme structuur maar kunnen ook van zichzelf hoogwaardige slaapkamerdecoratie bieden.
  • Passen alleen de door Hyggens aangeboden kleuren voering bij de door mij gekozen decoratieve stof?
    • Nee, dit zijn slechts aanbevelingen van onze stilisten. Bij elke decoratieve stof raden wij tot vier voeringen aan die gegarandeerd zullen passen. De klant neemt echter uiteindelijk de beslissing welke kleuren hij of zij wil combineren, zodat de sprei ideaal past bij het interieur.
  • Welke kleur heeft het boordsel van Hyggens-producten wanneer de klant zelf zijn project kiest?
    • Bij elk Hyggens-product wordt het boordsel afgewerkt met dezelfde stof die zich aan de onderzijde van het product bevindt.
  • Ontvang ik bij de aankoop van een kussensloop alleen de sloop of ook de vulling?
    • Wij bieden alleen slopen; de vulling dient apart te worden aangeschaft.
  • Hoeveel bedragen de verzendkosten?
    • De leveringskosten bedragen € 15,50. Deze kosten worden automatisch toegevoegd aan de kosten van de bestelling en de Koper wordt hierover geïnformeerd voorafgaand aan het definitieve plaatsen van de bestelling.
  • Wat zijn de beschikbare betaalmethoden?
    • Het bestelde product kan worden afgerekend per creditcard en elektronische overboeking via een elektronisch betaalsysteem (PayPal) of je bank.
  • Hoelang duurt de realisatie van de bestelling?
    • De voorziene wachttijd voor de realisatie bedraagt 14 werkdagen vanaf het moment dat de bestelling is geaccepteerd.
  • Hoe worden de producten bezorgd?
    • De producten worden bezorgd door een gespecialiseerd koeriersbedrijf (meestal DPD). De keuze van het koeriersbedrijf wordt gemaakt door Hyggens en heeft zo snel mogelijke levering als doel. Levering vindt plaats op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Indien ontvangst van de verzending thuis op deze tijden niet mogelijk is, kan het beste een adres worden opgegeven waar de ontvanger verblijft (bijv. de werkplek, onder noodzakelijke vermelding van de bedrijfsnaam). Koeriers hebben vaste routes en kunnen niet gegarandeerd pakjes afleveren op concrete tijdvakken of een concreet tijdstip.
  • Kan het product worden geretourneerd?
    • Ja. De koper heeft het recht om binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden een onaangetast product te retourneren. Retourkosten komen voor rekening van de Koper. Na ontvangst van het complete, onbeschadigde product stort Hyggens het aankoopbedrag binnen 5 dagen terug op de rekening van de koper.